NAV VOR, proeforder
Handleiding NAV, Functioneel beheer, 27-07-2023
Proeforders
Dit zijn bijvoorbeeld orders waarbij men bij een protheseklant een ander type voet wil proberen. Men ontvangt van de leverancier een voet op zicht, probeert deze bij de klant uit en na verloop van tijd wordt besloten al dan niet met de nieuwe voet verder te gaan. Levert de nieuwe voet het gewenste resultaat op en houdt de klant deze, dan worden de kosten gedeclareerd bij de zorgverzekeraar. Blijkt echter dat de nieuwe voet niet het gewenste resultaat oplevert, gaat deze terug naar de leverancier. De resterende kosten, bestaande uit o.a. de bestede uren moeten echter wel inzichtelijk blijven en het liefst in de historie van de klant.
Hoe dat te doen?
Deze orders laat je vervallen met administratieve status “vervallen”. In de pop-up die dan verschijnt vink je de reden “garantie leverancier” aan. Dit is niet de juiste omschrijving, maar “garantie leverancier” wordt nu niet gebruikt, dus deze kunnen we voor dit doel gebruiken om deze orders inzichtelijk te krijgen.
Samengevat:
Proeforder aanmaken.
Bepalen of de kosten gedeclareerd worden bij de zorgverzekeraar.
Zo niet, order laten vervallen met reden “garantie leverancier”.
Let wel dat je de werkelijk besteedde uren vermeldt.