NAV Agenda, afspraak maken

Handleiding NAV, Functioneel Beheer, 17-07-2023

 Hieronder staat de samenvatting. De volledige uitleg met plaatjes vind je in de bijlage. 

Deze uitleg sluit aan bij  "NAV Agenda, afspraak bekijken of wijzigen".

 

Vanaf de Klantenkaart

Ben je via de klantenkaart naar de agenda gegaan, dan staan bepaalde gegevens al ingevuld. Ga je vanuit het overzicht van historische afspraken naar de agenda, dan wordt de agenda van de verkoper geopend van de afspraakregel waar je op stond.

Er wordt een lege afspraakkaart geopend. Hierin kun je allerlei criteria invullen. In elk veld is een look-up button (F4) waarmee je een keuzemenu krijgt.

Als alle velden juist zijn ingevuld kan je met Voltooien de afspraak definitief vastleggen. Je kunt ook de functieknop Afdrukken kiezen. De afspraakbevestiging wordt dan geprint en de afspraak wordt voltooid.

Vanaf de Agenda

Ga in een tijdvak van de agenda staan en klik (of enter). Er wordt een afspraakkaart geopend. Ben je via een tijdvak in de agenda gekomen waar iets staat (bv Spreekuur), dan zal je eerst een venster krijgen waar je een keuze in moet maken. Een spreekuurblok is immers een afspraak die onderdeel uitmaakt van een reeks: bijvoorbeeld elke week. Voor een afspraak met een klant kies je dan voor “Nieuwe afspraak aanmaken”.

Vanaf de Orderplanning

Als je vanuit de orderplanning naar de agenda gaat, dan zullen ordertype en klantnummer al gevuld zijn. NAV opent de agenda op de datum dat je volgens de planning een afspraak zou moeten maken.

Opmerkingen en notities

Heb je opmerkingen die je op de agenda-uitdraai geprint wilt hebben, dan vul je die in bij Opmerkingen in het lint. Wat je hier noteert, wordt ook geprint op de agenda uitdraai. Als je een vinkje zet in de kolom “Print op bevestiging´, dan komt je notitie ook op de afspraakbrief voor de klant.

Wat je in het lint bij Opmerkingen noteert is niet zichtbaar op de gsm van de adviseur! In Outlook kunnen niet alle velden van NAV overgenomen worden. ►LET OP:  Dit werkt alleen van NAV naar Outlook. Niet andersom!!

Zorgdossiernummer toevoegen

Bij het maken van een afspraak kun je deze melding krijgen: “Zorgdossiernr verplicht”. De melding kun je weg klikken met OK. Daarna ga je naar het veld Zorgdossiernr.

Je komt dan in het overzicht van zorgdossiers van deze klant. Kies hier het zorgdossier van de productgroep waar de afspraak bij hoort en kies OK.

Nieuwe klant aanmaken vanuit de agenda

Het lijkt met meest logisch om eerst de klantenkaart op te zoeken en van daaruit een afspraak te maken. Maar het kán ook andersom.

Je kunt in de agenda een afspraakkaart openen. Als je vervolgens op het pijltje klikt om het klantoverzicht te openen, kun je links boven in het lint kiezen voor Nieuw.

 

Artikeldetails

Artikel-ID:
242
Categorie:
Datum toegevoegd:
17/07/2023 14:43:58
Aantal bekeken:
24
Beoordeling (Stemmen):
(0)

Gerelateerde artikelen