NAV nieuwe klant, cov, dubbel

Handleiding NAV, Functioneel Beheer 14-07-2023

 

Nieuwe klant invoeren 

Vanuit het overzicht van particuliere klanten kun je een nieuwe klant invoeren via de knop “Nieuw” in het lint. (Ctrl N))

Vul de klantenkaart altijd zo volledig mogelijk in. Heb je weinig tijd of gegevens, dan kun je het ook eerst deels invullen. Voor het maken van een afspraak zijn naam, geboortedatum en telefoonnummer voldoende. Voor het indienen van een factuur bij de zorgverzekeraar zijn daarnaast ook postcode met huisnummer, geslacht, initialen,  (met puntjes er tussen) en BSN nummer verplicht.

Met ENTER  kun je steeds naar een volgend veld.

Naam: Let op: dit veld is grijs, maar moet wel ingevuld worden! Klik op de puntjes achter dit veld. Dan opent zich het blad “Naam details”:

Aanhefcode: Voor een kind (16 jaar of jonger) kies je aanhefcode KIND (k). Dit bepaalt o.a. hoe een afspraakbrief eruit ziet.

Ter att.van code: Kies hier hetzelfde als de aanhefcode.

Initialen: Altijd met puntjes ertussen en erachter. Ook bij een kind invullen!

Voornaam: Deze vul je in bij een kind. Bij volwassenen kun je deze overslaan.

Tussenvoegsel: de, van, van het… etc.

Achternaam: De naam van een getrouwde vrouw noteer je met een koppelstreepje tussen beide namen, zonder extra spaties.

Geboortedatum: Met streepjes er tussen.

Geslacht: Hierin moet je kiezen voor man of vrouw. We hebben nog geen optie voor genderneutraal of andere variaties.

Telef. (mobiel): Bestaat altijd uit tien cijfers met een koppelstreepje. Geen spaties!

►LET OP: Eén van beide telefoonnummer-velden moet gevuld zijn. Moet het telefoonnummer later nog gevraagd worden, dan typ hier dan in “nog navragen”.

Telefoon: Invoeren als 012-3456789. Dus met streepje en geen extra spaties. Heeft de klant geen vaste aansluiting, typ hier dan in “GEEN”.

E-mail adres: Heeft de klant geen e-mail adres of wil hij/zij hem niet aan OIM geven,typ hier dan in "GEEN". Andere teksten zijn hier niet toegestaan!

Bezoekadres: Als je in de bovenste regel postcode enhuisnummer invult en dan volgt met tab, (123455 tab) dan vult NAV automatisch de adresregels.

Postadres: Wordt automatisch ingevuld. Indien het postadres anders is dan het bezoekadres, dan dien je dit dus zelf te wijzigen.  

 

COV (= Controle Op Verzekeringsrecht)

Zodra je de naam, geboortedatum, postcode en huisnummer hebt ingevuld kun je de COV controle doen via de knop in het lint. Het BSN nummer en de verzekeringsgegevens worden dan automatisch gevuld.

De knop  voor de COV controle vind je in het lint. (Alt, h, c)  (of Ctrl Shift o)     

Wil je niet via de COV controle maar handmatig de verzekeringsgegevens invullen? Dat doe je via het Feitenblok op de klantenkaart.

 

Dubbel

Het kan zijn dat tijdens het invoeren van een klant blijkt dat deze reeds in het systeem aanwezig is. NAV zal dan een melding geven.  

Als het inderdaad om dezelfde klant blijkt te gaan klik je de melding weg met Nee. Mail het klantnummer dan naar Helpdesk NAV. De Helpdesk zal het foutief aangemaakte klantnummer verwijderen. Of maak een ticket aan op MijnICT.

Weet je zeker dat het echt om een andere klant gaat, dan kies je Ja. Je kunt dan verder gaan met het invoeren van de gegevens.

 

Eventueel later in te vullen velden

Aanmeetloc. nr. De locatie waar de klant normaal gesproken zou komen. Je kunt dit veld ook leeg laten.

Verkoper: Een klant kan voor verschillende producten bij verschillende adviseurs komen. Je kunt dit veld ook leeg laten. 

Huisarts: Hier kun je de huisarts selecteren, mits deze al in het rijtje van verwijzers is gekozen in het tabblad onder aan de klantenkaart.

Denk er ook aan om contactgegeven van familie of het tehuis in te voeren op het tabblad Communicatie. 

Artikeldetails

Artikel-ID:
238
Categorie:
Datum toegevoegd:
14/07/2023 14:17:05
Aantal bekeken:
39
Beoordeling (Stemmen):
(0)

Gerelateerde artikelen