Connec’T Algemeen, Taken
Handleiding NAV, Functioneel beheer, 28-07-2023
Het is belangrijk om duidelijk onderscheid te maken wanneer je een taak aanmaakt en wanneer niet
Gebruik taken:
- Taken gebruik je, wanneer het meer incidenteel is, maar wel van belang is voor de voortgang van het proces en bewaking vraagt.
Geen gebruik taken, maar e-mail of statuscodes:
- E-mail gebruik je om vragen of informatie te versturen die verder geen verdere (proces) bewaking vraagt.
- Standaard processtappen sturen we aan via de productie of administratie planning.
Hieronder het verschil tussen gebruik van e-mail en het gebruik van taken:
|
Taken |
Algemeen |
Specifiek |
Komt niet in het Dossier |
Wordt automatisch gekoppeld aan het dossier |
Kunnen we niet bewaken |
Wordt bewaakt |
Kunnen we niet van elkaar zien |
Kunnen we van elkaar zien en overnemen |
Mijn taken
Onder het knopje “MIJN TAKEN” in Connec’T zie je de taken staan die je als adviseur moet uitvoeren.
Wanneer je op de knop “OPEN TAAK” drukt wordt je automatisch doorgezet naar de NAV Web-cliënt.
Vanuit de taak kun je direct naar de klantenkaart of productformulier om daar de gewenste actie te kunnen uitvoeren. Klik op “Organisator taak bewerken” om de taak af te vinken. Afhandelen doe je door de status aan te passen.
Toegewezen taken
Onder dit menu-item staan de taken die jij hebt toegewezen aan iemand anders.
Voltooide taken
Onder dit menu-item vind je de voltooide taken die jij hebt uitgezet bij iemand anders en voltooid zijn. Je kunt taken bekijken die de afgelopen week of weken (2 tot 4 week) zijn voltooid.
Nieuwe taak aanmaken
Via Connec’T kun je nieuwe taken aanmaken voor bijvoorbeeld de COA of de kousencentrale.
Om dit te doen zoek je de desbetreffende klant op via: “ZOEK KLANT” of “AGENDA” klik daarna op de klantnaam, je komt nu automatisch in de NAV Web-cliënt.
Op de klantenkaart zie je de knop “Taak aanmaken (activiteit)” staan, druk hier op.
· Bij “Activiteitencode” kun je de gewenste actie kiezen.
· Bij Soort kun je kiezen voor “verkoper” of “team”
o Verkoper = taak toewijzen aan een individueel persoon.
o Team = taak toewijzen aan een team bijvoorbeeld COA
· Bij “Team” of “Verkoper” kun je kiezen voor het team of de persoon die jij wil
Sluit het venster door op “ok” te klikken. Je kunt de uitgezette taak nu terug vinden bij “Toegewezen taken”.