NAV Algemeen, Taken
Handleiding NAV, Functioneel beheer, 28-07-2023
Het is belangrijk om duidelijk onderscheid te maken wanneer je een taak aanmaakt en wanneer niet
Gebruik taken:
- Taken gebruik je, wanneer het meer incidenteel is, maar wel van belang is voor de voortgang van het proces en bewaking vraagt.
Geen gebruik taken, maar e-mail of statuscodes:
- E-mail gebruik je om vragen of informatie te versturen die verder geen verdere (proces) bewaking vraagt.
- Standaard processtappen sturen we aan via de productie of administratie planning.
Hieronder het verschil tussen gebruik van e-mail en het gebruik van taken:
|
Taken |
Algemeen |
Specifiek |
Komt niet in het Dossier |
Wordt automatisch gekoppeld aan het dossier |
Kunnen we niet bewaken |
Wordt bewaakt |
Kunnen we niet van elkaar zien |
Kunnen we van elkaar zien en overnemen |
In NAV worden alle taken die aan jou of jouw team zijn toegewezen in het rolcentrum weergegeven. Zodra je NAV opstart kom je hier terecht en zie je in één oogopslag of je taken hebt openstaan.
Mijn taken
Hier onder zie je de taken die aan jou persoonlijk zijn toegewezen. Als je er op klikt open je de taak en kom je in een ander venster.
In de taak zie je in het lint de knoppen “Productformulier” of “Klant” om rechtstreeks naar de productformulier of klantenkaart te gaan van de gekoppelde klant. Hier kun je dan de gewenste actie uitvoeren.
Klik op “Organisator taak bewerken” om de taak af te vinken. De taak afhandelen doe je door de “status” aan te passen.
Mijn toegewezen taken
In dit venster staan alle taken die jij hebt toegewezen aan iemand anders.
Nieuwe taak aanmaken
Via NAV kun je nieuwe taken aanmaken voor bijvoorbeeld een adviseur, COA of kousenteam.
Een taak aanmaken in NAV kan vanaf 3 verschillende locaties:
· Vanaf de klantenkaart
· Vanaf een productformulier
· Vanaf de verkooporder
Op alle 3 de documenten staat een knop die “Taak aanmaken (activiteit)” heet.
Taken inzien
Je kunt de taken die gekoppeld zijn aan een klant ook via de klantenkaart opvragen. Ook als deze dus niet gekoppeld zijn aan jou persoonlijk of aan jouw team.
Vanaf het klantoverzicht of in de klantenkaart kun ja naar alle gekoppelde taken aan een klant. Dit kan door in het feitenblok “Klantgegevens” naar het kopje “taken” te gaan en op het cijfer te klikken dat er achter staat.