NAV Algemeen, zorgdossier

 

Handleiding NAV, Functioneel beheer, 03-08-2023


Een Zorgdossier kun je zien als een soort kapstok waarop allerlei dingen van één klant van één productgroep op één plek samenkomen. Alle afspraken, interacties, leveringen, facturen, digitale documenten, foto’s …

      

In dat Zorgdossier kun je doorklikken naar verstrekkingdossiers. Elke levering die je doet is een verstrekking.Dus in het zorgdossier van Beenkousen zitten meerdere verstrekkingdossiers van leveringen van kousen, voor elk geleverd paar/stuks één verstrekkingdossier.

Wat kun je met een zorgdossier?

Op de klantenkaart kun je rechts in het feitenblok kiezen voor “Zorgdossier” door op het cijfer erachter te klikken. Je komt dan in het overzicht van zorgdossiers van deze klant.

 

Het zorgdossier kun je openen door op “Weergeven” te klikken in het lint. Je krijgt dan een overzicht van alles wat met deze klant te maken heeft. Afspraken, interacties, verkooporders etc.  Je kunt vanaf hier alle gekoppelde zaken openen door op de puntjes achter de regel te klikken. Je hoeft dus niet naar het overzicht van afspraken of verkooporders of interacties, maar je kunt ze vanuit het zorgdossier allemaal inzien. Je hebt in één overzicht alles op chronologische volgorde voor alles wat met OI of OC te maken heeft.

 

Wat moet je zelf doen?

Op veel plaatsen krijgt een document automatisch het zorgdossier nummer mee als deze bekend is. Op plaatsen waarbij deze niet automatisch ingevuld kan worden is moet je hem zelf kiezen. Of, als er nog geen zorgdossier is, zelf maken.

LET OP: Kijk goed of je de juiste productgroep hebt gekozen. Dit bepaalt namelijk in Connec'T wat voor schermen de adviseur te zien krijgt bij het invoeren van de order. 

 

 

Hoe maak je een nieuw zorgdossier?

Er zijn verschillende plaatsen waar je een nieuw zorgdossier kunt maken. Je kunt op de klantenkaart de knop “zorgdossier maken” gebruiken. Of als je in het overzicht van zorgdossiers zit kun je in het lint kiezen voor “nieuw”.

 

Doe twee keer TAB om het nummer automatisch te laten vullen. Kies een Zorgdossiersoort en een orthopediecode. De keuzemogelijkheden krijg je te zien als je op het pijltje achter de betreffende velden klikt. Sluit af met OK en het zorgdossier is aangemaakt.

Heb je deze actie gedaan vanuit de agenda-afspraak vergeet dan niet om het zojuist aangemaakte zorgdossier aan je afspraak te koppelen. (Hier is een aparte handleiding voor op de Kennisbank)

 

Wat doe je als je een dubbel zorgdossier hebt?

Let er goed op dat er van elke productsoort maar één Zorgdossier moet zijn! Je wilt tenslotte in één zorgdossier alle gegevens zien, en niet verspreid over twee zorgdossiers.

Heb je per ongeluk op “nieuw” geklikt, dan kun je dat nog annuleren, zolang er nog geen “Nr.” is ingevuld. Je kunt het venster dan met Escape of het kruisje afsluiten.

Is er al wel een Zorgdossiernummer aangemaakt, dan zul je hem volledig moeten invullen.

 LET OP: Koppel een foutief aangemaakt zorgdossier niet aan een afspraak!

Meld het foute zorgdossiernummer aan iemand die dit zorgdossier kan verwijderen! Je Teamleider Administratie weet wie dat zijn.

 

 

 

Artikeldetails

Artikel-ID:
316
Categorie:
Datum toegevoegd:
03/08/2023 11:59:13
Aantal bekeken:
57
Beoordeling (Stemmen):
(0)

Gerelateerde artikelen