NAV Klant, Verwijzer aanmaken of wijzigen

Handleiding NAV, Functioneel beheer, 25-07-2023


 

Op de klantenkaart geef je aan met welke artsen of andere verwijzers deze klant te maken heeft. In Connec’T en in NAV kunnen deze verwijzers ook gekozen worden in de order.

Als de arts die jij zoekt niet in NAV staat, dan kan deze toegevoegd worden. Een aantal administratief medewerkers heeft de rechten om dat te doen. Ben jij een van die mensen, dan vind je hier de uitleg hoe je een verwijzer kunt aanmaken of wijzigen. 

Begin altijd met het controleren van de gegevens via Internet. (initialen, specialisme, man/vrouw, agb-code) https://www.agbcode.nl/Webzoeker/Zoeken

Verwijzer invoeren in NAV

1.     Ga naar het overzicht van verwijzers in NAV

2.     Controleren op naam of al bekend is.

3.     Kies in het lint voor Nieuw.  Doe 2 x tab, er wordt dan een nummer aangemaakt.

4.     Naam (puntjes aanklikken)

a.     Aanhefcode en tav-code: XH of XV

b.     Initialen, tussenvoegsel, achternaam invullen

5.     AGB-code. Geen code gevonden, dan: Specialisten 03000000 of Huisartsen 01000000

6.     Specialisme code. Bij specialisten afkorting van max 4 letters invullen.

7.     Specialisme: Op laatste tabblad specialisatie code kiezen.

8.     Bij aantal poliklinieken de verwijzerlocatie kiezen. Klik op het cijfertje met het aantal

a.     Op pijltje klikken bij Zakelijk Klantnummer

b.     Klik op “Geavanceerd”

c.     Filteren op naam

d.     ZX nummer kiezen. Die zijn geblokkeerd, maar dat is correct. LET OP: Geen ZK kiezen!! (is er geen ZX: ticket aanmaken MijnICT)

e.     OK

9.     BezoekPLAATS: plaatsnaam van locaties waar de arts werkzaam is

10.  Postadres: volledig adres van één van de locaties ivm mailing. NB: In het veld “e-mail 2”staat soms met welk nummer de verwijzer in een ander systeem bekend was (Vlot)

11.  Opmerking: datum en initialen van jezelf, en reden van aanmaak of wijziging.

Wijzigen

Zie de plaatje bij het invoeren. Als je iets weghaalt, zet dan een opmerking in het opmerkingsveld in het lint met de oude gegevens. Als je iets toevoegt, zoals een aanmeetlocatie, hoef je geen opmerking te plaatsen.

Controle

Controleer of je niet per ongeluk een ZK hebt gekoppeld ipv een ZX. Hiervoor kun je een lijstje in NAV maken: Je opent van een willekeurige verwijzer de kaart en gaat naar “aantal poliklinieken”. In dat overzicht haal je de bestaande filters weg en voeg je onderstaande filters toe:

Vervolgens Weergave opslaan op een plek waar je hem zelf terug kunt vinden.

Als je iets in dit lijstje ziet staan, dan heeft iemand een ZK gekoppeld ipv een ZX.

Met Ctrl Alt F1 kun je in de onderliggende tabel zien om welke verwijzer het gaat.

Op de betreffende verwijzerkaart kun je dan de regel met ZK verwijderen (rechter muisknop) en de juiste ZX toevoegen.

Als je de ZK regel niet kunt verwijderen, dan moet je hem blokkeren door een vinkje erachter te zetten.

 

Beheer

Nieuwe verwijzers worden wel toegevoegd, maar het wordt bijna nooit doorgegeven als er iemand overleden of met pensioen is. Je zou periodiek moeten controleren of alle artsen die nog (niet geblokkeerd)  in het bestand staan nog wel aan het werk zijn. Er kunnen dan geen orders meer gelinkt worden aan artsen die niet meer actief zijn, zodat je management rapportages de juiste gegevens laat zien

Artikeldetails

Artikel-ID:
284
Categorie:
Datum toegevoegd:
25/07/2023 14:34:24
Aantal bekeken:
44
Beoordeling (Stemmen):
(0)

Gerelateerde artikelen