WILO (PPM) Overnemen tijdens vakantie
WILO (PPM) overdragen tijden afwezigheid
Tijdens jouw afwezigheid kun je een collega vragen om jouw WILO activiteiten over te nemen. Regel dit op tijd, zodat je samen met je collega nog kan kijken of het overnemen lukt. Bij problemen (bijvoorbeeld wachtwoord onbekend) kun je terecht bij MijnICT.
Welke optie je ook kiest, regel het vroegtijdig, zodat de Helpdesk het goed kan inregelen en je zelf ook de tijd hebt om je vervanger goed uitleg te geven.
Optie 1
Heeft degene die jouw WILO facturen overneemt een eigen WILO account? Dan kun je via MijnICT doorgeven van/tot welke datum jouw facturen naar deze persoon doorgestuurd moeten worden.
Let op: De datum van start van de workflow is bepalend. Die is vaak al enige dagen vóór jouw afwezigheid. Laat daarom al een paar dagen van tevoren de facturen doorzetten naar je collega en werk ook op je laatste werkdag de facturen in jouw inbox nog af.
Optie 2
Heeft jouw vervanger geen eigen WILO account, dan kan het via een andere weg geregeld worden:
Degene die het werk moet overnemen logt onder de eigen naam in op Citrix van OIM. Vervolgens open deze persoon de Work Item List via het ikoontje op het buroblad.
Je komt dan in een inlogscherm. Hier vult je dan inlognaam en wachtwoord in van degene die overgenomen moet worden. Het betreffende wachtwoord kun je opvragen via MijnICT.
Je kunt nu de facturen afhandelen zoals je samen hebt afgesproken. Omdat er alleen in WILO onder de andere naam is ingelogd, kan je niet bij je persoonlijke instellingen van de ander, zoals e-mail of documenten. Het gaat dus echt alleen om WILO.
Na terugkomst kun je eventueel het wachtwoord weer laten wijzigen. Doe dit altijd in overleg met de Helpdesk, want er is een grote kans dat je bij een volgende vakantie hun hulp weer nodig hebt.