Automatische antwoorden aanmaken voor gedeelde mailbox

Om automatische antwoorden in Outlook in te stellen voor een gedeelde mailbox volg je de volgende stappen.

1. Open je eigen Outlook en klik links boven in op bestand

 

2. Klik in dit volgende scherm op de link waar webmail.oim.nl in staat

 

3. Log op het volgende scherm in met jouw persoonlijke OIM email

 

4. Klik rechts bovenin op het vakje met jouw naam

 

5. Klik in het volgende menu op ‘Een ander postvak openen’

 

6. Typ in het volgende veld de naam van de mailbox waar je het automatische antwoord voor in wilt stellen

 

7. De gedeelde mailbox wordt nu geopend

8. Ga nu rechts boven naar het tandwieltje en klik hier op

 

9. Selecteer in het volgende menu ‘opties’

 

10. In het volgende menu krijg je de optie ‘Een automatisch afwezigheidbericht instellen’ te zien, klik deze aan

 

11. In dit scherm kan je de tekst typen die je graag als automatische reactie zou willen voor zowel mensen binnen als buiten de organisatie, ook kan je bovenaan instellen van wanneer tot wanneer deze melding gestuurd wordt

 

12. Vergeet niet op te slaan!

 

Helaas is er op dit moment geen makkelijke mogelijkheid om deze automatische antwoorden op een schema te zetten zodat dit elke week op een bepaalde dag herhaald dus het moet helaas wel elke keer als je er gebruik van wilt maken opnieuw ingesteld worden.

Handig hiervoor is om als hetzelfde bericht elke keer gebruikt wordt deze ergens op te slaan zodat je alleen maar hoeft te kopiëren en plakken en niet elke keer weer opnieuw moet typen.

 

Artikeldetails

Artikel-ID:
340
Datum toegevoegd:
18/10/2023 12:00:44
Aantal bekeken:
167
Beoordeling (Stemmen):
(0)