NAV Algemeen, Standaardtekst in e-mail of Word
Handleiding NAV, Functioneel beheer, 25-09-2023
Inleiding
Je hebt teksten die je regelmatig opnieuw gebruikt. Het is extra werk als je de hele tekst telkens opnieuw moet intypen.
Je kunt dit natuurlijk in een bestandje zetten, die zelf ergens opslaan en van daaruit de betreffende tekst knippen en plakken. Maar het kan ook anders.
Een regio of afdeling zou een standaardbrief kunnen maken , eventueel met hulp van de afdeling Communicatie. Voor de eenheid binnen OIM is het aan te raden om dit in overleg met andere regio’s en afdelingen te doen, zodat iedereen dezelfde basisteksten gebruikt.
De mensen die veel met e-mail en Word werken zouden handig genoeg moeten zijn zelf zo’n tekst als Snelonderdeel op te slaan en te gebruiken. Dit is namelijk persoonsgebonden. Je kunt dit niet voor de hele OIM in één keer inrichten.
Hieronder volgt de uitleg hoe je dat doet.
Outlook
Standaard teksten die je vaker gebruikt in een mail of Word hoef je niet telkens opnieuw te typen. Je maakt éénmalig een tekst in een e-mail of Word.
Je selecteert en kopieert die tekst.
Je gaat in het lint van je e-mail naar het tabblad Invoeren en de knop Snelonderdelen
Daar kies je voor “Selectie opslaan in galerie Snelonderdelen”.
Je kunt de tekst een titel geven, zodat je hem makkelijk terug kunt vinden.
De volgende keer dat je de knop Snelonderdelen aanklikt krijg je de door jou opgeslagen opties te zien.
Klik je daarop, dan wordt de opgeslagen tekst in je e-mail gezet.
Word
Ditzelfde werkt ook in Word, op het tabblad Invoegen.
NAV
Vanaf de klantenkaart in NAV kun je snel een e-mail openen door op het ikoontje achter het e-mailadres te klikken.