NAV Algemeen, geen rechten, beperkte licentie

Handleiding NAV, Functioneel beheer, 14-08-2023


 

Op verschillende plekken kun je een foutmelding krijgen. Zoals bijvoorbeeld:

 

Deze wordt niet altijd veroorzaakt doordat je te weinig rechten hebt. Probeer eerst het volgende: Sluit NAV af, start NAV opnieuw op, en probeer het nogmaals.

Krijg je dan NIET dezelfde foutmelding, dan kan het aan je licentie liggen. Lees dan onderstaande uitleg, dan snap je waar het vandaan komt.

 

In NAV kennen we twee soorten licenties: Beperkt en Volwaardig.

 

Wat is het verschil?

Ten eerste heb je het prijskaartje: Een beperkte licentie kost een paar honderd euro per account per jaar, een volwaardige ruim duizend euro meer.

Ten tweede heb je het aantal handelingen dat in één sessie gedaan kan worden. Bij een beperkte licentie kun je een beperkt aantal handelingen doen. Wát je precies mag doen wordt bepaald door de rechten die je hebt, maar hoevéél je er achter elkaar mag doen wordt bepaald door je licentie. Iets wat je een paar minuten geleden nog wel mocht, geeft nu ineens een foutmelding omdat je de limiet hebt bereikt.

 

Wanneer welke licentie?

OIM-breed is bepaald dat adviseurs normaal gesproken voldoende hebben aan een beperkte licentie. Een adviseur werkt meestal via Connec'T en gaat van daaruit naar NAV. Daar doe je van allerlei acties voor de klant waar je mee bezig bent. Daarna sluit je NAV en ga je terug naar Connec'T. Elke keer dat je NAV afsluit begint de teller voor je licentie opnieuw te lopen. Dus als je steeds via Connec'T naar NAV gaat en die daarna weer afsluit loop je nooit tegen deze foutmelding aan. 

 

De volwaardige licentie wordt gebruikt door functies die veel rechtstreeks in NAV moeten werken, zoals administratie, backoffice, callcenter, etc.

 

Word je werk beperkt doordat je een beperkte licentie hebt?

Als je als adviseur rechtstreeks in NAV gaat werken, dan loop je tegen de beperking van je licentie aan. De ene keer krijg je de foutmelding bij het aanmaken van een zorgdossier, de andere keer bij het openen van een afspraakkaart. Het ligt er maar net aan wanneer je de limiet bereikt hebt.

Dan kun je twee dingen doen: 

1.     Je werkwijze aanpassen en regelmatig NAV afsluiten, zodat de "teller" weer opnieuw begint te lopen.

2.     Als jouw werkzaamheden afwijken van wat de meeste adviseurs doen, dan kan het nodig zijn dat je een volwaardige licentie krijgt. Je leidinggevende kan ICT vragen om je licentie te wijzigen. 

Artikeldetails

Artikel-ID:
322
Categorie:
Datum toegevoegd:
14/08/2023 13:04:12
Aantal bekeken:
56
Beoordeling (Stemmen):
(1)