NAV Financieel, verkoper deblokkeren voor facturatie

Handleiding NAV, Functioneel beheer, 28-07-2023


Een adviseur/verkoper die uit dienst gaat wordt op de Verkoper-kaart geblokkeerd, zodat er geen nieuwe afspraken en orders op zijn/haar naam kunnen komen. De lopende orders moeten echter nog wel gefactureerd worden.

 

Het is altijd een dilemma op welk moment je een verkoper moet blokkeren. Je wilt dat de regio zo snel mogelijk deze verkoper niet meer kan kiezen om te voorkomen dat er telkens toch nog nieuwe orders op komen. Maar je wilt ook niet dat de facturatie dagelijks tegen een foutmelding oploopt omdat de verkoper geblokkeerd is.

Een aantal collega’s bij de Financiële Administratie heeft de rechten om dit zelf aan te passen. De persoon die tegen de foutmelding aanloopt bij facturatie kan zelf de verkoper deblokkeren. Blokkade eraf, order factureren, blokkade erop. De facturatie kan dan gelijk door zonder tijdverlies en met minder werk.

Hieronder volgt de beschrijving hoe dit is ingericht en wat je moet doen:

1.       Het overzicht van Verkopers is toegevoegd aan Navigatievenster in het profiel van de HOLDING.

2.       Zoek in het verwijzersoverzicht de juiste code op, die je ziet in de foutmelding.

3.       Met “bewerken” in het lint (of met dubbel klikken) open je de verkoper-kaart.

4.       Op die kaart staan alleen de tabbladen en velden die je nodig hebt om te deblokkeren. Alle andere velden zijn verborgen want daar mag je niet aankomen. Als je je factuur doorgeboekt hebt, dan blokkeer je de verkoper weer gelijk!

 

Artikeldetails

Artikel-ID:
307
Categorie:
Datum toegevoegd:
28/07/2023 08:24:39
Aantal bekeken:
48
Beoordeling (Stemmen):
(0)