NAV Inkoop Retourorder
Handleiding NAV, Functioneel Beheer, 24-07-2023
Wanneer je met de leverancier bent overeengekomen een ingekocht artikel te retourneren maak je een Inkoopretourorder om de retournering vast te leggen. Deze optie vind je in het lint.
Typ het nummer van de leverancier in het veld Orderleveranciernr. De velden die je zelf nog moet vullen zijn:
Ordertype: Vul bij Ordertype IOIVOORR in als het specifiek om OI gaat en IOSVOORR als het specifiek om OS gaat. Let op: geef deze niet zelf in, maar selecteer hem met F4.
Bij therapeutisch elastische kousen móet je specifiek 44KOUSCF of 45KOUSNM ingeven. Dat betekent dus ook dat je niet confectiekousen én maatwerkkousen in één retourorder kunt opnemen.
Boekingsdatum: Op de dag dat je de goederen daadwerkelijk naar de leverancier terug stuurt, vul je de boekingsdatum in op datum van vandaag (H Tab).
Autorisatienr. Leverancier: Vul altijd het veld autorisatienr. leverancier in als je een RMA-nummer of iets dergelijks van de leverancier hebt gekregen.
Vestiging: Pas, indien hij niet goed staat, het veld Vestiging aan.
In de orderregels in het onderste deel van het venster selecteer je de artikelen die je wilt retourneren.
Nr.: Artikelnummer. Het artikeloverzicht open je met F4.
Aantal: geef je gewoon positief in.
Eenheidscode: Let goed op of het om ST (stuks) of PR (paar) gaat.
Retourreden: Op elke regel móet je een retourreden opgeven. Inkoopretourredenen starten met IR.
Afdrukken
Daarna print je de Inkoop Retourorder via de optie in het lint. Als hij eenmaal geboekt is, kun je niks meer printen!
Je mag na het printen de retourorder niet wijzigen! Doe je dit wel, dan moet je hem ook opnieuw printen.
Heb je alles ingevuld, dan kun je de order boeken. Dit doe je via F9. Kies daarna V, Enter. (Verzenden, OK)
De melding “oorspronkelijke ordernr is niet ingevuld….” beantwoord je met Y (yes).
Stuur altijd de geprinte retourorder mee met de bijbehorende goederen. Print en goederen moeten in overeenstemming zijn.