NAV Agenda, Mailen meerdere afspraken tegelijk
Handleiding NAV, Functioneel Beheer 17-07-2023
Vanaf de afspraak kaart kun je de afspraak naar de klant sturen via e-mail. Heb je meerdere afspraken die je in één keer wilt mailen, dan doe je dat via het afspraken overzicht.
Dit doe je als volgt:
1. Selecteer via het particuliere klantenoverzicht de juiste klantenkaart
2. Open de afspraak van actuele of historische afspraken
3. Selecteer de regels van de betreffende afspraken
4. Klik in het lint op “Meerdere afspraken e-mailen
Je komt dan in een tussenscherm voordat je mail in Outlook getoond wordt. Hier kun je bewerkingen doen. Maar let op: Wat je hier wijzigt wordt onthouden en komt in je volgende afspraak-mail van een andere klant weer terug. Beter is het om dit niet in dit tussenscherm te bewerken, maar later in Outlook zelf.
5. Het e-mail adres wordt overgenomen van de klantenkaart. Je kunt deze desgewenst nog aanpassen.
6. Je kunt e-mail adressen toevoegen. Liever niet doen, dat kan later in Outlook.
7. Kies onderaan voor OK.
Je mail staat nu in Outlook. Hier kun je nog diverse bewerkingen uitvoeren.
8. Je OIM-handtekening staat er nog niet onder. Die kun je toevoegen via de knop in het lint. Of je typt er zelf een naam onder. Je kunt ook een handtekening laten maken met naam/telefoonnummer van een algemene mailbox van waaruit jij werkt.
9. Wil je niet op persoonlijke titel mailen maar vanuit een algemene mailbox, dan kun je dat nog aanpassen.
10. Het e-mail adres van de klant kun je hier nog invullen of aanpassen.
11. Je kunt extra mail adressen invullen die een kopie van de mail moeten krijgen.
12. Als laatste kies je voor “Verzenden”, zoals je normaal gesproken elke mail verstuurt.