Wachtwoord Telefonie wijzigen
Vanaf 04-07-2023 heeft Vodafone de regels omtrent het wachtwoord beleid van de OneApp / OneCallCenter aangepast. Een telefonie wachtwoord moet vanaf die datum voldoen aan onderstaande regels:
- Wachtwoord moet uit minimaal 12 karakters bestaan.
- Wachtwoord moet minimaal 1 hoofdletter, kleine letter en speciaal teken bevatten.
- Hergebruik van wachtwoord is niet toegestaan.
- Na 3 foutieve pogingen blokkeert het account.
Mocht het nu zo zijn dat je het wachtwoord niet meer weet of het account geblokkeerd is dan kun je via onderstaande stappen je wachtwoord resetten en het account weer vrijgeven.
1. Ga op de pc naar de volgende link: Wachtwoord resetten (vodafone.nl)
2. Voer bij gebruikersnaam de volledige inlognaam in. (bijvoorbeeld: 0885922285@vodafone.nl )
3. Voer de symbolen in die boven het text vakje staan.
Zie onderstaande screenshot voor een voorbeeld:
Wanneer de gegevens correct ingevuld zijn ontvang je een mail met het nieuwe wachtwoord.
Let op: de e-mailadressen worden ingesteld bij de helpdesk, komt een mail niet aan verifieer dan bij de helpdesk (088 592 2285) of het e-mail adres juist ingesteld is.
De vuistregel met mailadressen is:
OneApp gebruikers -> Krijgen de mail op hun eigen mail adres
OneNet CallCenter gebruikers -> Krijgen de mail op hun vestigingsmail.
De mail ziet er als volgt uit:
Let op: aan de mail is niet te zien voor welk nummer de reset aangevraagd is. Mochten er dus meer mensen met wachtwoord problemen zijn wacht dan even op elkaar.
Bij vragen:
1. Ticket!
2. Bellen -> 088 592 2285