NAV PFO's die vanuit Connec'T zijn aangemaakt

Handleiding NAV, Functioneel Beheer, 14-7-2023

 

De orders die in Connec'T worden ingevoerd door de adviseur, worden deels automatisch verwerkt tot Verkooporders.

Een deel wordt echter door de administratie verwerkt. Hiervoor is een filtering in NAV gemaakt, zodat je de juiste PFO's in beeld krijgt. 

Het is belangrijk om de juiste filters te zetten. Anders kunnen er orders buiten beeld vallen die dan niet verwerkt worden. 

Kom je er niet uit, dan kun je contact opnemen met de Helpdesk: 2285. 

 

Dit is ongeveer het filter wat gebruikt wordt om in de vestiging een overzicht te krijgen van de PFO’s die in Connec’T zijn aangemaakt. Daar moet iemand nog iets mee doen.

Dit filter geeft alle PFO’s aan die aangemaakt zijn door gebruikers ID OIM\SA_ECON. (Service Account ECon = ConnecT)

Als je een PFO hebt geopend en je hebt er iets aan gewijzigd of toegevoegd, dan staat het PFO op jouw naam, en niet meer op SA_ECON. Je ziet hem dan niet meer in je lijstje staan als je alleen orders van SA_ECON hebt gefilterd.

 

Je kunt dit heel eenvoudig oplossen door je eigen gebruikersnaam toe te voegen aan de filtering van gebruikers ID. Als je vervolgens ook de gebruikers ID van je directe collega’s toevoegt, dan hou je ook PFO’s in beeld waar je collega een wijziging op heeft gedaan maar nog niet afgewerkt.

Je krijgt dan in eerste instantie heel veel PFO’s te zien. Dat komt omdat je ook een filter hebt staan op Verkoopordernr is leeg. Dus alle PFO’s waar jij als laatste iets mee gedaan hebt en waar géén verkooporder aanhangt krijg je nu te zien. Dat zijn er in de loop der jaren misschien heel veel. Als een order komt te vervallen, dan wordt het PFO namelijk vaak niet afgesloten. En dan heb je dus een PFO zonder VOR en daarom komt hij op je lijstje van PFO’s zonder VOR. Ookal zijn ze jaren oud.

 

Je kunt dit op twee manieren oplossen: Je voegt een filter toe op de aanmeetdatum. Alle oude PFO’s waarvan een VOR is vervallen worden dan niet meer getoond. Dit is de snelle oplossing.

De meer duurzame oplossing is: Je schoont het één keer goed op door alle oude PFO’s zonder VOR een einddatum te geven. Nieuwe orders worden tenslotte straks allemaal in Connec’T ingevoerd dus een PFO zul je niet meer opnieuw gaan gebruiken. Als je hem een einddatum geeft blijft de historie wel gewoon terug te vinden, maar de PFO verschijnt niet meer op lijstjes.

 

Als je hulp wilt bij het invullen en opslaan van de juiste filters, dan kun je de Helpdesk bellen: 2285.

 

Artikeldetails

Artikel-ID:
199
Datum toegevoegd:
23/06/2021 09:57:55
Aantal bekeken:
87
Beoordeling (Stemmen):
(0)